BLOGUL S-A MUTAT PE ADRESA CULUMEAINSPATE.RO



În viață e ca și în natură: o mulțime de elemente, dar dacă știi să le potrivești, vei avea întotdeauna un tablou de excepție.

Cu lumea in spate

Cu lumea in spate

Monday 14 January 2013

Doctorii, bolile și mămicile

Nu-mi plac doctorii de nici o culoare. Nu înțelegeți greșit, nu am nimic cu persoana lor, doar că urăsc să-i vizitez în timpul lor de serviciu. Până la urmă cui îi place, doar că se întâmplă să fii nevoit, și-atunci doctorul ar trebui să-ți facă viața mai ușoară, să fie deschis, să-ți explice problema pe înțelesul tău, să-ți ofere cât mai mult confort vis-a-vis de situația ta. Din punctul meu de vedere, mult prea rar se întâmplă așa.
Am și eu ceva experiență cu spitalele, am fost operată prin clasa a 8-a, și mi-am scos un nev traumatizat (ce haios sună) nu cu mult timp în urmă.
Cam atât cu intervențiile mele mai serioase, restul doar analize, o arsură minoră și câteva rețete pentru răceli sau probleme cu stomacul. Deci să zicem că am fost norocoasă până acum, și de acum tot așa să fie. Doar că alții nu sunt la fel de norocoși, iar bolile afectează foarte mult o persoană. Enorm de mult timp pierdut și bani cheltuiți pentru tratamente sau diagnostice greșite. Nu o dată am văzut cazuri de luni sau ani de analize fără a fi găsită problema decât în momentul în care poate era prea târziu. E chiar trist să speri că nu te vei îmbolnăvi doar pentru că nu ai încredere în doctorii din țară.  

Mai există acele persoane care pentru orice stare fizică de rău, apelează la un doctor. Pe de o parte înțeleg pentru că orice problemă descoperită în fază incipientă este mult mai repede și mai ușor rezolvată. Dar sunt multe simptome care sunt efectul unei oboseli, sau a stresului, chiar și o răceală ușoară pentru care, zic eu, nu e cazul să te prezinți la doctor doar ca să îți spună să te odihnești și să nu mai fumezi eventual, și neapărat să mai recomande niște pastile de la farmacia cu care colaborează.  

După mai bine de un an de când nu am răcit, sărbătorile au venit la mine cu surprize. Și ca să compenseze, răceala mea a fost una chinuitoare de care încă n-am scăpat în totalitate. O zi întreagă am stat în pat cu febră și frisoane. Nu sunt omul care ia medicamente. M-am ferit cât am putut de mult să iau orice fel de pastile, doar dacă durerea sau răceala deveneau insuportabile. N-am luat antibiotic până acum și știu că răcelile netratate pot cauza alte complicații. De data asta mi-am luat Coldrex și Nurofen răceală și gripă, pentru că eu febră fac foarte rar. A doua zi am fost fresh, dar am continuat cu medicamentele timp de 3 zile, chiar dacă mă simțeam deja mult mai bine.

În ziua aia, de curiozitate am intrat pe forumuri să citesc despre simptomele mele și m-am crucit. Dacă e să cunoști toate complicațiile care pot apărea și să citești despre boli și viruși și mai știu eu ce, și să te mai și sperii de ele, mai bine nu mai ieși din casă și umbli îmbrăcat doar în costume sterile. Eu sunt învățată cu leacuri băbești, ceaiuri, fructe, mâncare din pivnița bunicii și sunt de principiul ”călirii”. Dacă e să ne luăm după toate studiile recente, pe care nu le contest, dar nu sunt obligată să le accept viabilitatea, cică nici laptele de vacă nu ar fi sănătos. Yeah right!
 
Și ajungând la mame, sincer, parcă nici un doctor nu e mai bun decât mama. Îmi amintesc cu drag când eram copil și răceam (și aveam scuza perfectă pentru a nu merge la școală) cum stăteam și mă uitam la desene până la prânz când ajungea mama de la școală. Și venea încărcată cu fructe, vreun sirop natural și ceva dulce pentru suflețelul meu, făcea repede un ceai cu lămâie și mi-l aducea în pat, îmi mai verifica temperatura. Întotdeauna făcea un prânz delicios (de obicei era delicios, dar când eram bolnavă era de-a dreptul minunat) după care mă învelea bine să nu-mi fie frig și-și găsea vreo ocupație pe lângă mine. Și uite așa boala parcă simțea că nu-și face treaba și nu mă poate chinui și trecea foarte repede (din păcate parcă, e prea frumos să aibă cineva grijă de tine așa cum o face o mamă). Acum, pentru că vorbim la telefon și nu e lângă mine să-mi urmărească situația bolii, una două mă trimite la doctor ca nu cumva să fie ceva grav. Dar din păcate, tratamentele doctorului (care-ți trântește o rețetă și atât, ce altceva să facă :)) nu sunt nici pe departe la fel de bune ca cele ale mamei.


2 comments:

  1. Hi !!! Aici tata ! Nu sunt in acest scenariu , dar am fost si sunt in schema. Astept sa scri si despre cai, poate asa voi avea si eu vreo sansa ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da tata :) Si o sa fii intotdeauna in schema, iar cu scenariile, putintica rabdare ca ajungem si la cai

      Delete