BLOGUL S-A MUTAT PE ADRESA CULUMEAINSPATE.RO



În viață e ca și în natură: o mulțime de elemente, dar dacă știi să le potrivești, vei avea întotdeauna un tablou de excepție.

Cu lumea in spate

Cu lumea in spate

Monday 18 February 2013

One Move, sală de cățărat

Activitatea cățărătorilor are tendința să stagneze pe perioada iernii. Sau cel puțin activitatea la stâncă. Însă pentru cei înrăiți există câteva variante. Dacă sunt montanieri în general, schiurile sau snowboardul pot lua locul cățăratului. Iar dacă omul chiar vrea să se cocoațe, cățăratul pe gheață ar fi o soluție, asta în cazul în care găsește formațiuni propice. Dar cea mai bună variantă pentru a ține mușchii antrenați și a fi în formă și pe timpul iernii, sunt panourile de escaladă sau bouldering

Consider că One Move Timișoara nu este doar o sală de cățărat, ci este un concept al unității cățărătorilor de orice fel.
Cu riscul să mă repet sau poate chiar să nu am dreptate, cred cu tărie și mi s-a demonstrat în repetate rânduri că oamenii de munte știu să fie uniți, știu cum să fie un grup. Îi leagă un scop comun, și anume iubirea pentru sport, ambiția și dorința atingerii celor mai înalte culmi

Grupul cățărătorilor din Timișoara mie personal îmi sunt oarecum străini. M-am obișnuit cu oamenii și stâncile din zona Clujului și mi-a fost greu să schimb atmosfera. Dar am fost de câteva ori la panoul de bouldering și mi-a plăcut ce am văzut. Oamenii sunt primitori, ambițioși și într-o condiție fizică foarte bună :). Se organizează concursuri, se dau premii, se fac ieșiri la stâncă.

La sala de bouldering există mai multe tipuri de abonamente pentru care poți opta, în funcție de numărul intrărilor incluse. Se pune la dispoziție echipamentul necesar pentru sală (papuci de cățărat și săculeț cu magneziu). În cazul ieșirilor la stâncă, echipamentul este mai complex. Pentru începători se organizează cursuri de escaladă la stâncă și/sau inițiere în bouldering. Sunt de asemenea cei la care se poate apela pentru team buildinguri sau pentru orice ieșire în grup ce include activitatea lor principală. 

Ce mi-a mai plăcut este originalitatea lor. Ușa intrării în sală, în loc de clanță are o priză de panou, așa că vizitatorii, vrând-nevrând, sunt de la început participanți la activitatea practicată. Programul este de luni până sâmbătă între orele 17:00 - 22:00, iar duminica este închis. Pentru mai multe detalii, go here.

Sala de cățărat este o alternativă la stâncă, dar sincer, din punctul meu de vedere, cele două nu se pot compara. Sala este doar un exercițiu, pe când pe stâncă este adevărata trăire. Stânca este locul unde prizele nu-ți sar în ochi ci trebuie să le cauți, să le simți. De fapt asta e diferența între natural și artificial, și eu una aleg întotdeauna naturalul atunci când se poate, iar artificialul rămâne metoda comodă sau la îndemână de antrenament. Oricum great job pentru cei de la One Move și le doresc la cât mai multe reușite.

No comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment