BLOGUL S-A MUTAT PE ADRESA CULUMEAINSPATE.RO



În viață e ca și în natură: o mulțime de elemente, dar dacă știi să le potrivești, vei avea întotdeauna un tablou de excepție.

Cu lumea in spate

Cu lumea in spate

Thursday 17 January 2013

Țigara electronică pentru 2013

În această perioadă de început de an, multe persoane își exprimă dorințele și target-urile pentru anul ce urmează. Ele sunt împărtășite fie pe profilele de pe rețelele sociale, fie pe bloguri sau prietenilor. Am să povestesc și eu puțin despre cele pe care le consider mai importante, dar voi insista asupra uneia dintre ele. 

  • În primul rând există o mare dorință de a avea o mai mare grijă de siluetă, atât în ceea ce privește alimentația cât și sportul și activitățile fizice zilnice. Nici nu mă miră că e o dorință de top având în vedere că sărbătorile de iarnă vin întotdeauna cu mese îmbelșugate. Din păcate nu a fost cazul la mine, având în vedere că eram răcită cobză și am mâncat doar supă :).  
  • Un alt aspect important de început de an este starea proprie. Oamenii vor să fie mai optimiști, să nu se mai enerveze la fel de mult, să fie mai fericiți. Pentru asta își propun să aibă mai multă răbdare, să fie mai îngăduitori și mai înțelegători față de cei din jur. 
  • Se pare că timpul ridică întotdeauna probleme. Multă lume se plânge că nu are suficient timp să se ocupe de viața personală. Din acest motiv există o înclinație spre o mai bună organizare a timpului liber care se axează pe hobby-uri și plăceri proprii : mă duc mai des la pescuit, călătoresc mai mult, citesc mai mult, învăț să cânt la chitară, acord timp suficient pentru a sta cu prietenii și așa mai departe.
  • Și nu în ultimul rând: ”Mă las de fumat!”. O replică des întâlnită, la unii având finalitate, la alții fiind o amânare continuă de la o luni la alta, de la un an la altul. În cea de-a doua categorie mă încadrez și eu. Cred că îmi place prea mult să fumez ca să găsesc acel motiv destul de bine întemeiat ca să pot renunța la țigări. Și totuși, acum am o variantă de mijloc și se numește țigara electronică.
Despre țigara electronică se spun multe, pro și contra. Cert este că e o alternativă la fumat, apropiată ca și gesturi și modalitate de funcționare (nu scot fum, dar scot abur) însă mai puțin dăunătoare atât a aerului din jur cât și a propriului corp. Așa că m-am hotărât și eu să-mi achiziționez minunea. Am fost foarte mulțumită în prima săptămână, când am redus până la 3 țigări clasice pe zi (nu mi-a fost intenția să renunț brusc, nu vreau să tânjesc prea tare după activitatea mea zilnică de aproape 10 ani). A doua săptămână a venit însă cu seisme emoționale puternice, și am crescut rația la 10 țigări pe zi, de aici înainte ajungând repede la ceea ce era o obișnuință (adică ziua și pachetul).
La început de an însă am avut și eu listuța mea de dorințe, printre care și lăsatul de fumat. Am scos țigara de la naftalină, am încărcat-o, am avut ceva probleme cu bateria, dar era doar prea adormită așa că și-a revenit repede. I-am făcut instruirea pentru 2013 și am început să scad din nou rația țigărilor clasice. Dar pentru că nu sunt încă suficient de motivată, încă bag prea multe gudroane în plîmâni. Știu că mulți dintre cei care au renunțat la țigări, au făcut-o brusc. Acesta e și sfatul lor pentru cei care își doresc să se lase de fumat, pentru că altfel nu ar avea efect. Eu însă cred în continuare că o pot face treptat, doar ca să nu-mi curm fericirea direct de la rădăcini. 
Modelul pe care îl folosesc este Ego XXL, cu lichid de nicotină 24mg și senzația este surprinzător de apropiată cu cea a fumatului. Parcă totuși lipsește ceva și încă nu-mi dau seama ce anume. Cel mai probabil îmi lipsește ambiția așa că găsesc tot felul de scuze. Îmi propun totuși să nu renunț până nu reușesc să-mi ating scopul.

No comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment